Mam na imię Paulina. Od pewnego czasu interesuję się domowym wypiekiem chleba.

Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Wielkanoc !

Witam wszystkich w ten deszczowy dzień.
Chyba wreszcie będzie wiosna. Już wole ten deszcz od śniegu. Chociaż ten ostatni się rozpuści :) 
Jak tam Wasze przygotowania do świąt? 

U mnie się już zaczęły. Tym bardziej, że święta zaczynają się 17 kwietnia.
Jestem bardzo ciekawa jak wygląda tu w Norwegii Paske. Jak na razie to widziałam tylko w sklepach wystrój świąteczny tzn. pisanki. Ale jak wygląda dzień Wielkanocny dowiem się nie długo. 
Ja postanowiłam, że skoro nie jestem w Polsce i nie będziemy obchodzić świąt z rodziną, to spędzimy je jak najbardziej tradycyjnie. Chciałabym pokazać jak wyglądają prawdziwe Polskie święta. 
I tu na pierwszy plan wysuwa się nasz tradycyjny żurek :)
Kusi mnie zrobienie zakwasu na żurek, ale o tym kiedy indziej. 
Teraz chcę się skupić na tym, w jaki sposób go podać. I ta mi się zamarzyło aby podać go w chlebie :)
Przeszłam od marzeń do czynu i spróbowałam upiec bochenek. Przeczytałam różne wersje w czym je piec i kilka wypróbowałam ( w okrągłym garnku). Jednak ze skutkiem nie udanym. I jednak tradycyjny sposób jest najlepszy, uformowanie bochenka i upieczenie go na blaszce. 
Tak wyglądają moje chlebki. 


Jutro będę piekła następną porcję i zamieszczę dokładny przepis jak je zrobić.
Może kogoś zachęci to do upieczenia takich chlebków i podania w ten sposób żurku.

A Wy co o tym myślicie? 


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentarze:

Prześlij komentarz