Mam na imię Paulina. Od pewnego czasu interesuję się domowym wypiekiem chleba.

Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Bułki ziołowo czosnkowe.

Lubicie bułki? Bo ja za nimi przepadam.  Dzisiaj postanowiłam upiec bułeczki, których przepis znalazłam w internecie. Jednak trochę go zmodyfikowałam. Zamiast świeżych ziół dodałam suszone, bowiem w Norwegii gdzie aktualnie mieszkam nie mam jak ich dostać. Przepis jest bardzo prosty i łatwy w wykonaniu.

A zapach pieczonych bułeczek niezapomniany... Ten zapach czosnku i ziół roznoszący się po domu...

Składniki na bułki:

* 400 g. mąki pszennej
* 1/2 łyżeczki cukru
* 1 łyżeczka soli
* 1 łyżeczka suchych drożdży ( ja dałam więcej)
* 260 g. mleka
* 30 g. roztopionego masła
* 1 jajko do posmarowania

Składniki na masło czosnkowe:
* 60 g. miękkiego masła
* 5-6 ząbków czosnku
* 4-5 łyżek świeżych ziół (ja dodałam przyprawę do kuchni włoskiej)
* szczypta soli

Mąkę połączyć z cukrem, solą, drożdżami i wymieszać. Najpierw mieszkamy wszystkie składniki suche. Uchroni nas to od powstania gródek np, soli. Następnie dodajemy masło i mleko. Ciasto wyrabiamy dokładnie przez kilka minut. Nie powinno nam się kleić do rąk. Jeśli jest za rzadkie, dodajemy trochę mąki. 

Wyrobione ciasto najlepiej jest położyć do miski posmarowanej olejem lub wysypanej mąką. Odkładamy gotowe ciasto do wyrośnięcia na 1 godzinę. Powinno ono podwoić swoją objętość. 

W międzyczasie przygotujemy masło czosnkowe. 
Do miseczki wkładamy masło, przeciśnięty przez praskę czosnek i zioła oraz sól. Wszystko razem mieszamy. Ja nie dodawałam soli, bowiem przyprawa do kuchni włoskiej ma ja już w składzie. 
Kiedy ciasto jest już gotowe, dzielimy je na 10 równych części. Z każdej formujemy podłużne bułeczki i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Pozostawiamy je do wyrośnięcia przez około 30 minut. 
Wyrośnięte bułki smarujemy roztrzepanym jajkiem i nacinamy wzdłuż. Powstałe wgłębienie smarujemy masłem.

Bułeczki pieczemy w rozgrzanym do 180 stopni piekarniku przez około 15 minut. Jednak czas pieczenia może być różny, w zależności od piekarnika. Stan w jakim są upieczone bułeczki, możemy także określić sprawdzając ich kolor. Upieczone mają złoty kolor. 
Bułeczki bardzo szybko się rozeszły :) Wszystkim którzy będą je jedli życzę smacznego. 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentarze:

Prześlij komentarz