Mam na imię Paulina. Od pewnego czasu interesuję się domowym wypiekiem chleba.

Obsługiwane przez usługę Blogger.
RSS

Cebulka króluje w kuchni...



Wszyscy znamy bułeczki drożdżowe w wersji na słodko. Jednak trochę uwagi trzeba poświęcić bułkom w wersji na słono. 
Przeglądając zawartość swoich kuchennych szafek, zauważyłam, że jestem w posiadaniu prażonej cebulki. 
Każdy chyba ją zna z hamburgerów i hot-dogów. Ja jednak nie poszłam na łatwiznę i postanowiłam wykorzystać ją do bułek.  Do tego trochę sera i przekąska gotowa. A jaki smak i zapach... Palce lizać. 


Przepis jest na 9 bułek, takich jak na zdjęciu.

*400 g mąki pszennej,
* prażona cebulka, ilość uzależniona jest od naszego gustu.
* 2 g drożdży,
* trochę świeżo zmielonego pieprzu ( według uznania ),
* szczypta soli,
* dwie łyżki masła (roztopionego),
* 200 ml ciepłego mleka,
* ser ( dodajemy taki który lubimy), ja użyłam serek topiony z szynką,
* koperek, pietruszka (suszona) 
* łyżeczka cukru
* jajko (do smarowania bułek). 

Z kilku łyżek mleka, dwóch łyżek mąki, łyżeczki cukru i drożdży robimy zaczyn, który odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 

W misce mieszamy mąkę, pieprz, sól i cebulkę. 

Dodajemy zaczyn, mleko i masło. Wyrabiamy ciasto aż będzie sprężyste.  

Odstawiamy do wyrośnięcia. 

Gotowe ciasto dzielimy na równe części. Każdą część spłaszczamy, na środek kładziemy po pół porcji serka, posypujemy to pietruszką i koperkiem. 

Następnie formujemy bułkę, tak jak na pączki. Kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zlepieniem do dołu. 

Odstawiamy bułki na 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
Po tym czasie nacinamy bułki oraz smarujemy roztrzepanym jajkiem. 

Pieczemy w piekarniku w temp. 200 stopni do czasu aż bułki będą zrumienione. 








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentarze:

Prześlij komentarz